دیزاین تولد برای هر سنی | 6 قدمی که برای تزیین میز تولد باید بردارید!

0
16768
تبلیغات

روز تولد از آن روزهایی است که به راحتی از ذهن و خاطر هر کسی پاک نمی شود. همین هم کار ما، یعنی خانواده و دوستان را برای برگزاری یک جشن و مراسم به یادماندنی و شاد برای عزیزمان سخت می کند.

اما نگران نباشید! چه فکر تدارک جشنی برای کودک دختر یا پسرتان، یا فرد بزرگسال مثل دوست یا همسرتان هستید، این 6 مرحله ای که در ادامه این مطلب آموزش داده ام، کمکتان خواهد کرد که دیزاین مراسم و تزیین میز تولد را در خانتان به صورت اصولی و شیک انجام دهید. با من همراه باشید.

دیزاین تولد - آموزش تزیین میز تولد

مراحل دیزاین مراسم و میز تولد:

1. یک تم برای دیزاین مراسم تولدتان انتخاب کنید!

چه برای کودکتان و چه برای فرزند جوان یا همسرتان، اولین قدمی که برای تزیین مراسم جشن تولد او باید بردارید، انتخاب تم است.

در واقع تم تولد، کلید اصلی دیزاین مراسمتان است. شما با کمک تم می توانید، طیف های رنگی برای بادکنک آرایی، گل آرایی و انتخاب تور و پارچه ها را تعیین کنید و حس و حال مناسبی را با توجه به سن و شخصیت شخصی که تولدش است، در فضا به وجود آورید.

پس با در نظر گرفتن توضیحات بالا، بهتر است که بر اساس سن و علاقه شخصی که برای او مراسم جشن را می خواهید تدارک ببینید، تم رنگی را مشخص کنید.

برای مثال تصویر زیر، مربوط به دکور تولد کودک دختر است که طیف رنگی صورتی و کرم برای تم مراسم تولد او انتخاب شده است.

دیزاین تولد کودک دختر با بادکنک و رنگین کمان و میز کیک با تم رنگی صورتی و کرم

همچنین تم تولد پسرانه زیر، شخصیت کارتونی مورد علاقه او، بتمن است که بر این اساس طیف های آبی و مشکی، برای دیزاین فضا به کار گرفته شده است.

دیزاین تولد کودک پسر با تم بتمن و رنگ آبی و مشکی و با بادکنک آرایی و میز کیک

آخرین ایده این مرحله هم مربوط به جشن تولد مردانه بزرگسال است که تم رنگی آن سفید و مشکی در نظر گرفته شده است.

دیزاین تولد مردانه بزرگسال با تم رنگی مشکی و سفید و بادکنک آرایی و میز کیک

2. مکان قرار گیری میز تولد را تعیین کنید!

با توجه به پلان و اندازه ای که هر خانه ای دارد، مکان میز تولد می تواند متفاوت باشد. اما پیشنهاد من این است جایی را برای قرار دادن میز کیک در نظر بگیرید که مهمانان و افرادی که در این جشن حضور دارند، از هر نقطه ای به آن دید راحتی داشته باشند.

همچنین برای دیزاین اطراف میز که در مراحل بعد آن را توضیح می دهم، بهتر است که آن را در نزدیک و جلو دیوار یا پرده قرار دهید.

تزیین میز تولد با پارچه سفید و بادکن آرایی سفید و صورتی دخترانه

نکته: اگر تراس بزرگ یا حیاط اختصاصی دارید، می توانید در فصل خوش آب و هوا که احتمال بارندگی در آن وجود ندارد، فضای آزاد را برای قرار دادن میز انتخاب کنید. در این شرایط بهتر است که سِن یا سکویی مخصوص برای میز تولد به وجود آورید و میز را روی آن بگذارید.

تزیین میز تولد کودک دخترانه با تم رنگی صورتی و قرمز و میز کیک و بادکنک آرایی

3. میز تولد را تبدیل به نقطه کانونی فضا کنید!

حالا زمان این است که فضای اطراف میز تولد را با بادکنک آرایی و گل آرایی و نورپردازی دیزاین کنید.

توجه داشته باشید که میز کیک در جشن و عکس های یادگاری که می گیرید، بسیار مورد توجه است، پس آن را شیک و زیبا باید دکور کنید.

– بادکنک آرایی:

همان طور که در مرحله اول گفتم، رنگ بادکنک ها را تم تولد مشخص می کند. پیشنهاد می کنم با در نظر گرفتن تم، بیشتر از دو یا سه رنگ بادکنک خریداری نکنید.

برای مثال در تصویر زیر، طیف های کم رنگ و پر رنگ صورتی و طلایی برای بادکنک آرایی انتخاب شده است که با یکدیگر هارمونی و هماهنگی دارند.

دیزاین تولد زنانه بزرگسال با بادکنک آرایی و تم رنگی صورتی، بنفش و طلایی

البته به غیر از طیف های مشابه، از بادکنک هایی با رنگ متضاد نیز می توانید استفاده کنید که این ایده، فضای میز تولد را به خوبی جلوه می دهد.

تزیین میز تولد کودک پسرانه با بادکنک آرایی و تم رنگی آبی، قرمز و زرد

نکته: اگر بادکنک آرایی را خودتان می خواهید انجام دهید، تعداد زیادی از آن ها را در سایزهای مختلف، باد کنید و بعد از دسته کردنشان، با نخ آن ها را به هم وصل کنید.

سپس می توانید به هر شکلی که دوست دارید، به بادکنک های متصل به هم فرم دهید و آن ها را اطراف میز بگذارید. برای این کار از تصاویری در این مطلب قرار داده ام، ایده بگیرید.

– بادکنک اعداد:

یادتان باشد که شمع کیک تنها برای نشان دادن سال تولد نیست و در کنار آن از بادکنک اعداد نیز بهتر است که استفاده کنید.

در واقع یکی از مزیت های بادکنک اعداد این است که هنگام مرور خاطرات عکس ها و فیلم های تولد، به آسانی متوجه می شوید که مراسم تولد برای چه زمانی است.

پس آن را روی دیوار پشت میز کیک یا در کنار میز قرار دهید که به خوبی دیده شود.

تزیین میز تولد ساده و شیک دخترانه بزرگسال با بادکنک آرایی صورتی و کرم و بادکنک اعداد 20 سال

– ریسه ال ای دی و پرده:

اگر میز تولد را جلوی پرده قرار داده اید، بهتر است از این فرصت استفاده کنید و با نصب ریسه ال ای دی در پرده، نورپردازی رویایی به وجود آورید.

در نظر داشته باشید که این نوع نورپردازی در طراحی داخلی، به عنوان نور دکوری و تزئینی شناخته می شود و فضایی منحصر به فرد و متفاوت به جشن تولدتان می دهد.

تزیین میز تولد بزرگسال با پرده تور و ریسه ال ای دی و میز کیک و گل ۀرایی

– گل آرایی:

برای گل آرایی پشت میز تولد، هم می توانید استندهای مخصوص را گل آرایی کنید و بک گراندی زیبا برای تولد عزیزتان به وجود آورید و هم می توانید جلوی میز را با گل دیزاین کنید.

تنها توجه داشته باشید که برای دکور، بیش از حد گل به کار نبرید تا جلوه ای شبیه به جشن عقد و عروسی به فضا داده نشود.

تزیین میز تولد دخترانه بزرگسال با میز کیک و گل آرایی جلو میز و بادکنک آرایی صورتی سفید و طوسی

4. روی میز کیک را شیک و اصولی چیدمان کنید!

همان طور که می دانید، اصلی ترین عنصر خوراکی جشن تولد، کیک است. پس آن را روی ظرف کیک پایه دار و در مرکز میز قرار دهید.

همچنین در دو طرف کیک، از ظروف شیرینی خوری و گلدان یا اسفنج گل می توانید استفاده کنید. اما مهم ترین نکته این است که این میز به هیچ وجه بیش از حد شلوغ نشود تا کیک به خوبی جلوه کند.

چیدمان میز کیک تولد با ظروف پذیرایی طلایی و گلدان گل و پام پام کاغذی نصب شده در سقف

معرفی و خرید مدل های کیک خوری پایه دار و ساده!

نکته: اگر می خواهید فضای زیر میز کیکتان در جشن و فیلم برداری معلوم نباشد جلوی آن را با تور، پارچه، بادکنک آرایی و یا گل آرایی می توانید دیزاین کنید.

5. مکان جداگانه ای برای میز مزه و میز سلف سرویس در نظر بگیرید!

همان طور که در مرحله قبل گفتم، میز تولد باید خلوت و مرتب باشد تا کیک به خوبی روی آن جلوه کند. پس برای مزه ها، خوراکی ها و نوشیدنی ها، میز دیگری را در نظر بگیرید.

برای چیدمان میز مزه و میز سلف سرویس، هر خوراکی را در ظروف پذیرایی مخصوص خودشان قرار دهید. همچنین از استندهای سرو و شیرینی خوری های طبقاتی استفاده کنید تا دسترسی به همه تنقلات روی میز، آسان باشد.

چیدمان میز مزه تولد با استند سرو و شیرینی خوری های طبقاتی سرامیکی سفید

خرید مدل های ظرف شیرینی خوری شیک و جدید به همراه قیمت

نکته: با تنوجه به تنوع زیادی که خوراکی ها و نوشیدنی های مراسم تولد دارند، ظروف پذیرایی بهتر است که از یک یا دو جنس و رنگ باشند تا به شکل منسجم پذیرایی از مهمانان عزیزتان، انجام شود.

دیزاین میز مزه تولد با ظروف پذیرایی مسی و شیشه ای لوکس و شیک

6. از هنر و خلاقیت شخصیتتان استفاده کنید!

به یاد داشته باشید که برای تدارک یک مراسم عالی، حتما نباید هزینه زیادی را صرف خرید خوراکی و شام کنید. در واقع نحوه دیزاین و چیدمان فنیگر فودها و میوه ها، به هنر و خلاقیت خود شما وابسته است که هیچ هزینه ای ندارد.

پس حتما از ایده های خلاقانه میوه آرایی و سفره آرایی برای پذیرایی از مهمانانتان استفاده کنید تا خاطره ای ماندگار و منحصر به فرد در ذهنشان از پذیرایی شما بماند.

تزیین میز تولد بزرگسال با سینی مزه سفره آرایی شده و میوه آرایی

قیمت و خرید اینترنتی مدل های سینی پذیرایی چوبی، فلزی و آینه ای

و در آخر…

به سلیقه و هنرتان اعتماد داشته باشید و دیزاین تولد را خیلی سخت و پیچیده نکنید. مهم ترین نکته این است که شخص متولد شده، از تزیین و تمی که برای تولدش انتخاب کرده اید خوشحال باشد و از مهمانی خود لذت ببرد.

پس مراحلی که در این مطلب آموزش دادم را پیاده کنید و سلیقه او را در تمامی جزئیات جشن تولد به کار ببرید.

همچنین اگر سوالی در مورد این موضوع دارید، می توانید در انتهای صفحه یا از طریق اینستاگرام مدیا دکور آن را مطرح کنید تا به آن پاسخ دهم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید